lördag 6 februari 2010

Jättegoda klyftpotatisar.

Ett enkelt sätt att piffa till sina klyftpotatisar är att använda lite pumpakärnolja. Det ger en mjuk och nötig smak. Det här blev jag bjude på hos min vän Milla, men jag vet inte om vi använder precis samma kryddor.


  • Olivolja
  • Pumpakärnolja (ta ca 1/4 av mängden olivolja)
  • Pressad eller riven vitlök (efter smak)
  • Potatiskrydda eller örtsalt (jag använder numera potatiskryddan)
  • salt och peppar

    Blanda allt i en lite skål och häll sedan på potatisarna.

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Jävla kärring. Varför lurade du in mig här för?!

Vet du vad jag har tjatat om här hemma i tre veckor: potatisklyftor. Och äggröra.

Just nu skiter jag i om man blandar det.

Mor Duktig sa...

Jag gillar mat, jag bantar...
JAg vill hänga här och dregla lite...

Finnpajsaren sa...

Mona: ner i mixern bara...

Mor Duktig: Välkommen att dreggla här!