söndag 11 april 2010

Tips på lax i ugn.

Nu ligger jag lite efter med recept här märker jag... ska skärpa mig. Här kommer ett tips på vad man snabbt och enkelt kan göra med laxen.

Här under ligger en liten laxbit, tro det eller ej...

Lägg laxen i aluminiumfolie i en ugnsform. Gnid in salt och peppar. Lägg sen på morotsbitar, cocktailtomater (hade inga så jag klyftade några vanliga), lök, skivad vitlök, dill och sist bladspenat. Hyvla över smör och stäng igen folien. Ta ut ur ugnen efter ett tag och rör runt lite så inte spenaten blir torr. (Obs! Smör, inte margarin! Big no-no.)

Supergott med bara någon kall sås till. Vi hade vitlökssås. Den gör jag enkelt genom att ta 
  • creme fraiche
  • lite majonäs
  • vitlök
  • grekisk eller italiensk salladskrydda
  • salt, peppar
  • ev ibland lite rödvinsvinäger (men bara pluttlite)
Enjoy!

1 kommentar:

Daniel sa...

Mumsi mumselsi mums!!!!

Å Memma till efterrätt.