tisdag 5 april 2011

Gott med mascarpone - LCHF

Mascarpone är en italiensk färskost som är fet (40%) och som används som bas i tiramisu. Den liknar turkisk yoghurt i konsistensen men smakar inte lika "surt". Den har en mer len smak och nästan lite sötare till och med. Fast bara nästan... 

Enkel dessert eller mellanmål baserad på mascarpone och grädde:

Vispa ihop grädde med mascarpone och smaksätt med lite vanlijpulver (ej vaniljsocker även om det nog hade varit väldigt gott). Vänd ner hallon (som har lägst kolhydratvärde av alla bär) eller garnera med dem. Klart!


1 kommentar:

Unknown sa...

Hejsan!
Nu har jag lagt till dig på min blogg så att mina läsare kan hitta din blogg.
I morgon ska jag läsa flera av dina inlägg.
Kul att jag hittade dig på fasterknasters blogg och att vi bor i samma stad.