onsdag 30 mars 2011

LCHF-frukost, yoghurt med frön o nötter

På morgonen kan jag känna att jag är lite hungrig och då är det första jag gör att ta en kopp kaffe med grädde i. Det mättar ganska bra och jag behöver inte äta nån stor frukost. Jag är inte nåt fan av varm mat till frukost och äter helst så vanlig frukost som möjligt. Tex det här:
  • ½-1 dl turkisk yoghurt
  • nån matsked grädde
  • kanel
  • lite krossade linfrön
  • solroskärnor
  • pumpakärnor
  • rostad mandel/hasselnöt/pecannöt
  • (kokosflingor)
  • (blåbär eller hallon)
Blanda ihop yoghurt och grädde. Toppa sen med fröna och nötterna. Vill du lyxa till det så ta några bär också. Ibland tar jag en rulle med ost och skinka och en stor klick bregott i också. Men yoghurten i sig mättar väldigt bra tycker jag.

Inga kommentarer: